Jak klimatyzacja wpływa na wydajność?

Udostępnij

Nawet najbardziej wykwalifikowani pracownicy mogą odczuć skutki złych warunków w miejscu pracy. Ich wydajność może spaść, a zadowolenie z pracy może ucierpieć. Mikroklimat, czyli temperatura i wilgotność, jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o efektywności. Pokażemy Ci, jak utrzymać optymalny poziom ciepła i jakie korzyści z tego wynikają.

Pracodawca jest odpowiedzialny za utrzymanie właściwej temperatury

Kodeks pracy nakreśla warunki, jakie muszą być spełnione w obiekcie. Z dokumentu wynika, że w obiektach, w których wykonywane są czynności zawodowe, temperatura powietrza nie może być niższa niż 14 stopni Celsjusza. Powinna być również dostosowana do ilości wysiłku, jaki pracownicy wkładają w wykonywanie zadań. W pomieszczeniach biurowych temperatura nie może spadać poniżej 18 stopni Celsjusza.

Prawo pracy nie określa maksymalnego poziomu ciepła. Przyjmuje się jednak, że granicą jest 25degC. Powyżej tego stężenia wydajność pracy zauważalnie spada. Pracodawcy często instalują klimatyzację, aby zapewnić komfort termiczny swoim pracownikom. Pozwala ona na łatwą kontrolę temperatury w biurach, magazynach, halach produkcyjnych i innych miejscach pracy. Może to pozytywnie wpłynąć na samopoczucie pracowników.

Oprócz zapewnienia odpowiednich warunków termicznych, pracodawca musi również zadbać o właściwą wymianę powietrza. Ma to zapewnić spełnienie wymagań stawianych przez charakter budynku i jego użytkowników.

Jakie są niektóre korzyści z zastosowania klimatyzacji biurowej?

Inwestycja w klimatyzator sprawi, że w przestrzeni biurowej będzie panowała optymalna temperatura. Dzięki temu pracownicy będą mieli zapewnione doskonałe warunki pracy, niezależnie od warunków atmosferycznych. Komfort termiczny sprawia, że podwładnych nie rozprasza upał i chłód, dzięki czemu mogą oni bez przeszkód skupić się na swojej pracy. Klimatyzator zapobiega nadmiernej potliwości, zmęczeniu, a nawet problemom z koncentracją. Dzięki temu poprawia się samopoczucie i ogólna sprawność fizyczna.

Urządzenia klimatyzacyjne odpowiadają za utrzymanie odpowiedniej temperatury i czystości powietrza, które dostaje się do biura. Systemy filtrów wychwytują wszelkiego rodzaju zanieczyszczenia, od kurzu po alergeny, owady i mikroorganizmy. Tworzy to bezpieczne i przyjazne środowisko dla pracowników z astmą, alergiami lub innymi schorzeniami układu oddechowego. Możesz zdecydować się na modernizację filtrów, np. na filtry typu HEPA lub z nanocząsteczkami srebra. Należy jednak pamiętać o ich konserwacji.

Klimatyzator może również regulować wilgotność . Ma to pozytywny wpływ nie tylko na użytkowników przestrzeni, ale także na obiekt. Nie gromadzi się bowiem woda, która może prowadzić do powstawania pleśni i grzybów.

Podsumowanie

Klimatyzator to świetny wybór dla każdego biura . Zapewnia chłodne i świeże powietrze, które tworzy mikroklimat w pracy. Zaawansowane systemy filtracji mogą również usuwać pyłki i kurz. Dzisiejsze klimatyzatory mogą również usuwać nadmiar wilgoci i zapobiegać rozwojowi mikroorganizmów. Największą zaletą klimatyzatora jest jego zdolność do szybkiej i łatwej regulacji temperatury - bez konieczności stosowania uciążliwej wentylacji.

Zapraszamy klientów z Katowic do umówienia się na montaż klimatyzacji

Komentarze (0)

Zostaw komentarz